کره جنوبی

    همایش تخصصی معرفی جاذبه های                گردشگری  کشور کره جنوبی

                      آذر ماه 1395

   AITO   &   KTO                  

 

شهر بزرگ و پر جمعیت سئول، حدود ۶۰۰ سال پیش تاکنون پایتخت کره‌ بوده است. این شهر شگفتی‌های زیادی دارد و بر پایه‌ی فرهنگ، اقتصاد و سیاست بنا شده است. به خوبی می توان مثل شهر توکیو، هم رگه‌ای از فرهنگ‌ها و سنت گذشته و هم تکنولوژی را در آن مشاهده کرد. فرهنگ این شهر و البته سراسر کره به احتمال زیاد با فرهنگ بسیاری از ما ایرانی‌ها سازگار است.سئول شهری به واقع بزرگ است که در آن می‌توان هر چیزی را در هر رنج قیمتی پیدا کرد. این شهر مشخصا از توکیو ارزان‌تر است اما با این‌ حال می‌شود گفت که از اکثر شهرهای بزرگ چین گران‌تر محسوب می‌شود.  هتل‌ها و هاستل‌های ارزان و همچنین لوکس و گرانقیمت در آن پیدا می‌شود . اکثر جاذبه‌های این شهر تقریبا با هر بودجه‌ای در دسترس هستند. همچنین نباید در مورد غذا و نوشیدنی نگرانی چندانی داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که اگر در جایی غذا میل کنید که منوی غذای انگلیسی داشته باشد باید انتظار قیمت‌های بالاتری را داشته باشید، اما با این وجود هنوز هم گزینه‌های ارزانی برای آن‌هایی که زبان کره‌ای را نمی‌دانند وجود دارد.

از آنجایی که زمستان‌های سئول سرد و برفی است و در طول تابستان هم با هوایی گرم و مرطوب طرف هستیم، احتمالا بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل‌های پاییز و بهار است. در ماه‌های جولای و آگست به طور ویژه‌ای با بارش باران‌های سنگین روبرو هستیم. در ماه‌های می، ژوئن و اکتبر هم باید انتظار هوایی با درجه حرارتی ملایم و بدون ریزش باران‌های سنگین را داشته باشیم.

  ادامه مطلب 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 جه جو (به کره‌ای: 제주도)[۱] یکی از ۹ استان کشور کره‌جنوبی است. یک جزیره آتشفشانی میباشد که پیش از دوران بیشتر فوران های آتشفشانی تشکیل شده است . با شناسایی مناظر منحصر بفرد آتشفشانی و تنوع زیستی جزیره،کل جزیره در لیست میراث جهانی یونسکو به عنوان “جزیره آتشفشانی و دهانه های گدازه ججو ” ثبت شده است . کوه بلند هالاسان در مرکز جزیره قرارگرفته و منطقه عظیمی را پوشش داده است.

دهانه های آتشفشان ثانویه و بازالت در سراسر جزیره پخش شده اند که نشان دهنده فعالیت آتشفشانی جه جودو در گذشته میباشد. این جزیره نه تنها دارای شگفتی های طبیعی میباشد، بلکه بخش گردشگری آن توسعه یافته و موزه های متعددی وجود دارد که به یک موضوع خاص،تخصیص یافته است. گستره جزیره به دو منطقه بزرگ جه جو سی در شمال و سئوگ ویپو سی تقسیم شده است وکوه آلاسان در مرکز آن است . بنابراین مسافران باید برنامه های سفر خود را از قبل بدانند.

  ادامه مطلب 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کلان‌شهر اینچئون از شهرهای بزرگ و از بنادر مهم کشور کره جنوبی به‌شمار می رود. فرودگاه اینچئون بزرگترین فرودگاه کره‌جنوبی است. این شهر در شمال‌ غرب کره جنوبی واقع شده است. اینچئون منطقه ای نزدیک سئول میباشد.دارای خدماتی عالی و مطبوع از جمله فروشگاه های بدون مالیات، بیمارستان و غیره را ارائه می دهد. ضمنا این فرودگاه با رتبه دوم راهنمای خواب در وب سایت فرودگاهها به منزله ی یکی از بهترین فرودگاه های توقف در نیمه راه برای خواب مسافران می باشد. اینچئون به شکل قلب ساخته شده که در سئول پایتخت منطقه است. Namdong پارک صنعتی و کارخانه GM اینچئون ،بخش های کلیدی صنعت ساخت این منطقه است. در سال های اخیر، شرکت های بزرگ جهانی به طور فزاینده ای در این منطقه آزاد اقتصادی،که در حال توسعه هدف برای یک مرکز کسب و کار از شمال شرقی آسیا است، سرمایه گذاری کرده .مقر چندین سازمان بین المللی از جمله GCF در منطقه جدید Songdo در بخش جنوبی شهر واقع شده است.

   ادامه مطلب 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بوسان یا پوسان شهری در جنوب شرقی استان Gyeongsang در جنوب کشور کره است. بوسان به خاطر سواحل طولانی، آب‌های گرم معدنی، محیط طبیعی و زیبا و نیز فستیوال بین‌المللی فیلم خود شناخته می‌شود . به همین دلیل در فصول مختلف سال گردشگران بسیاری جذب این شهر می‌شوند.قرن‌های سوم و چهارم این منطقه با نام Geochilsan‌-gun شناخته می‌شد که به معنی کوه‌های ناهموار است. این نام از کوه‌های اطراف این شهر به عاریت گرفته شده بود.
در سال ۷۵۷ میلادی نام شهر به Dongnae تغییر کرد و بعدها در اوائل قرن پانزدهم، دولت کره، بوسان را به عنوان بندری تجاری طراحی نمود تا تجارت با ژاپن را گسترش دهد تا اینکه با افزایش قدرت ژاپن سرانجام تمام کره توسط ژاپنی‌ها تسخیر شد. 

بوسان با داشتن جمعیتی بیش از ۳.۵ میلیون نفر، دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی و بزرگترین بندر این کشور محسوب می‌شود.همینطور برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۵ و اجلاس‌های سیاسی متعددی همچون اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه‌ی اپک در سال ۲۰۰۵ بر آوازه‌ی این شهر در منطقه و جهان افزوده است.
بندر بوسان از اصلی‌ترین شاهراه‌های ترانزیتی و گردشگری کره جنوبی و پنجاهمین بندر بزرگ دنیا از نظر حجم بار ورودی و خروجی به شمار می‌رود. همینطور طولانی‌ترین رودخانه کره‌جنوبی در این شهر جاری است و یکی از بزرگترین فروشگاه‌های جهان در آن قرار دارد.

   ادامه مطلب 

سئول (پایتخت کره جنوبی)، شهری است که سنت و مدرنیته را به هم پیوند داده است. شما در این شهر، هم می‌توانید زیبایی‌ سنت‌های شرقی را ببینید و هم می‌توانید با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شوید. علاوه بر اینکه سئول، برای عاشقان خرید، شهری جذاب به حساب می‌آید.

این شهر که پایتخت دودمان چوسان قدیم نیز بوده است، در زمره‌ی پرجمعیت‌ترین شهر‌های جهان شمرده می‌شود. در سال 1351 شمسی، به عنوان خواهر‌ شهر تهران برگزیده شد؛ نام‌گذاری خیابان سئول در تهران و خیابان تهران در شهر سئول نیز، در راستای همین امر انجام شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *